تاريخ : چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, | 15:24 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

مکان های دیدنی و تاریخی 

 نگاهي به جاذبه‌هاي گردشگري مازندران سرزمين هميشه سبز و پربركت مازندران با داشتن ريشه در اعماق تاريخ ايران زمين با وسعت ‪ ۲۳هزار كيلومترمربع داراي اماكن ديدني و جاذبه‌هاي گردشگري بسياري است.

وجود محوطه‌هاي باستاني و آثار برجاي مانده ازآن نظير "جام زرين كلاردشت" وجاذبه‌هاي طبيعي نظير "شبه جزيره ميانكاله‌و تالاب بين‌المللي آن"، پناهگاه حيات وحش "دشت ناز" و "دودانگه" با انواع حيوانات وحشي و اهلي، جنگل‌هاي سرسبز و زيبا با مناظر دلفريب رودها و جويبار خروشان وروان، چشمه‌هاي آب گرم و آب معدني باعث شده تا مازندران بهشت گردشگران ايران و جهان باشد.

راه‌هاي دسترسي به استان مازندران از چهارطريق راه آهن، جاده، هوايي و دريايي ميسر است.

راه آهن سراسري تهران به گرگان در مازندران از شهرهاي پل سفيد، زيراب، شيرگاه، قائم شهر، ساري، نكا، بهشهر و گلوگاه عبور مي‌كند.



ادامه مطلب

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با تأکید بر ساماندهی مناطق گردشگری استان گفت: تاکنون برای ساماندهی سواحل بندرترکمن هفت میلیارد و 970 میلیون ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در گلستان، «قربان عباسی» امروز(چهارشنبه 16 بهمن‌ماه) و با توجه به لزوم آماده‌سازی مناطق گردشگری استان بمنظور حضور گردشگران به همراه شهردار و اعضای شورای این شهر از سواحل و اسکله‌ی بندرترکمن و جزیره‌ی آشوراده بازدید کرد.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز 93 و حضور گردشگران داخلی وخارجی در منطقه‌ی گردشگری اسکله‌ی بندرترکمن و جزیره‌ی آشوراده، ساماندهی این مناطق گردشگری و سواحل این شهرستان ضروریست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان هم‌چنین با اشاره به اینکه تاکنون برای ساماندهی در جزیره‌ی آشوراده یک میلیارد و 700میلیون ریال هزینه شده است، افزود: مقدار اعتبار پیشنهادی برای ساماندهی سواحل این شهرستان یک میلیارد و 500میلیون ریال بوده که تاکنون مصوب نشده است.

دبیرستاد تسهیلات ونظارت برسفرهای استان گلستان ادامه داد: در صورت تخصیص این اعتبار نسبت به ساماندهی مسیر دسترسی، روشنایی، کمپ استراحت و سرویس بهداشتی در همه‌ی سواحل این شهرستان اقدام می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: ارائه‌ی خدمات مطلوب و ایجاد رضایت‌مندی در مسافران و گردشگران نوروزی از اولویت‌های برنامه‌ریزی در ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان است.

عباسی در نشست مشترک با رئیس بیمه‌ی آسیا در استان گلستان نیز گفت: در راستای ارائه‌ی خدمات مطلوب در ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان، خدمات بیمه در این ستاد معرفی شده و خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان افزود: در راستای معرفی و ارائه‌ی خدمات مطلوب در این ستاد، همکاری و حمایت همه‌ی دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه همه‌ی دستگاه‌های استان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در نوروز 93 آماده می‌شوند، اظهار کرد: در راستای اطلاع‌رسانی مطلوب، با هماهنگی، نسبت به چاپ اقلام تبلیغاتی مشترک بین دستگاه‌های اجرایی با نظارت دبیرخانه‌ی ستاد اقدام می‌شود.

عباسی تصریح کرد: با ارائه‌ی خدمات مطلوب و شایسته به مسافران و گردشگران در ایام نوروز تلاش می‌شود زمینه‌ای مناسب برای توسعه و رونق بخش گردشگری فراهم شود.

وی با اشاره به فعال بودن دبیرخانه ستاد در ایام نوروز خاطرنشان کرد: با فراهم آمدن زمینه‌های ارائه‌ی تسهیلات مناسب و خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران، افزایش درآمد استان و رونق اقتصادی عاید منطقه می‌شود.

(من خودم به شخصه وقتی بعد از کنکورم که بعد از یک سال به کنار اسکله ی بندر ترکمن آمدم از عقب نشینی آب دریا دهنم باز موند و احساس کردم اسکله ی چوبی درازتر از قبل شده.یک قایقران محلی میگفت که هرساله مجبوریم اسکله را درازتر کنیم تا به دریا برسیم اگه امسال برای اسکله اقدام نمیکردند اسکله ی بندرترکمن داغون میشد)



تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:آشوراده,بندر ترکمن,دریای خزر, | 14:12 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

آشوراده تنها جزیره ی ایرانی است که در منتهی الیه شبه جزیره ی میانکاله واقع شده است. آشوراده با کانال خزینی (A)در غرب از میانکاله جدا می گردد و همین امر این منطقه را به جزیره تبدیل نموده است. این جزیره از سوی شمال به دریای خزر(D) و از سوی جنوب به خلیج گرگان (C)منتهی می شود.به طوری که شبه جزیره ی باریک میانکاله میان دریای خزر و خلیج گرگان فاصله انداخته و به عبارت بهتر خلیج گرگان را پدید اورده است.جزیره ی آشوراده از سوی شرق با تنگه ی چپق اوغلی (B)به بندر ترکمن متصل می شود. این تنگه حیات و ممات خلیج گرگان است. آشوراده دارای هوایی معتدل در میان دریاست که جاذبه های خاص خود را برای طبیعت دوستان دارد.



تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:گمیشان,تالاب گمیشان, | 17:44 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

این تالاب زیبا در شمال غرب بخش گُمیشان از توابع شهرستان بندر ترکمن واقع شده است. ضلع جنوبی تالاب به رودخانه گرگان‌رود، ضلع شمالی آن به مرز ایران و ترکمنستان، ضلع غربی آن به دریای خزر و شرق آن به دشت گمیشان متصل است و حدود 7 کیلومتر نیز در خاک کشور ترکمنستان امتداد دارد. بخش شمالی تالاب گمیشان به علت دارا بودن شرایط مطلوب به‌ عنوان منطقه حفاظت شده معرفی و در فهرست تالاب‌های بین‌المللی در کنوانسیون رامسر قرار گرفته است.



صفحه قبل 1 صفحه بعد

دانلود بازی فیلم نرم افزار